Çeşmeli’de Köylülerin Ağaç Nöbeti

CHP Mersin Milletvekili Talat Dinçer, Çeşmeli’de orman arazisi gerekçesiyle evleri, bahçeleri ve asırlık ağaçları risk altında olan köylülerle bir araya geldi. Dinçer, Tarım ve Orman Bakanlığı’na çağrı yaparak, “Köylünün ağacını kesmek, üreticinin ekmeğini kesmektir” dedi. Mersin’in Çeşmeli beldesinde yıllardır üretim yapan köylülerin yaşadığı arazi mağduriyeti yeniden gündeme geldi. CHP Mersin Milletvekili Talat Dinçer, atalarından ve dedelerinden kalan topraklarda tarım yaparak geçimini sağlayan köylülerle bir araya gelerek yaşanan süreci yerinde dinledi. Orman arazisi gerekçesiyle evlerinin yıkılma, bahçelerinin sökülme ve yıllardır emek verdikleri ağaçların kesilme tehlikesiyle karşı karşıya olduğunu belirten köylüler, yaşadıkları endişeyi Dinçer’e anlattı. Bölgede 40-50 yıldır üretim yapan vatandaşların her gün tutanak korkusuyla yaşadığını söyleyen Dinçer, sürecin hem üreticiyi hem de kırsal yaşamı derinden etkilediğini ifade etti. Köylülerin yıllardır bu topraklarda ekip biçtiğini, ailelerinden kalan bahçelerde üretim yaptığını vurgulayan Dinçer, Tarım ve Orman Bakanlığı’na çözüm çağrısında bulundu. Dinçer, “Bu insanlar yarım asırdır bu topraklarda üretim yapıyor. Köylüyü uykusuz bırakan değil, üretime teşvik eden bir anlayışa ihtiyaç var” dedi. Bölgede yaşayan vatandaşların her gün “Evimiz yıkılacak mı, bahçemiz sökülecek mi, ağacımız kesilecek mi?” korkusuyla karşı karşıya kaldığını belirten Dinçer, görevlilerin tutanak tutmasının köylüler üzerinde büyük bir baskı oluşturduğunu söyledi. Üreticinin emeğine, yaşına, geçmişine ve toprağına bakılmadan işlem yapılmasının kabul edilemez olduğunu dile getirdi. Dinçer, sorunun çözümü için 2B başta olmak üzere farklı yasal seçeneklerin değerlendirilmesi gerektiğini belirterek, “Gelin bu meseleye hep birlikte çözüm bulalım. Bu insanların malı, emeği ve alın teri kendilerine verilsin. Köylümüz artık yıkım korkusuyla değil, üretimiyle uğraşsın” ifadelerini kullandı.



